door Ina op 11 feb 2007, 21:22
Hoi Donald,
Wij gaan ook weer die kant op. Deze keer rijden we vanuit Groningen,via Auxerre,Mont de Marsan,de Pyreneen over bij St.Jean Pied de Port,dan Vitoria Gasteiz en dan richting de Picos de Europa. Vandaaruit gaan we naar Noord Portugal bij Braganca de grens over. Dan zullen we een aantal weken door Portugal trekken,evenals vorig jaar,want dat is uitstekend bevallen! Helaas kan ik je niet echt tips geven over flinke stijgingen ,want dat weet ik niet,dit is voor ons de eerste keer dat we dit gaan rijden. Meestal via Bayonne,Spanje in,Bilbao en dan Valladolid etc. Dat was prima te rijden!! LPG tanken in Spanje weet ik niet! Wij rijden diesel. Ik zal even voor je kijken in het boekje over Portugal met de camper,waar je lpg kunt tanken,dat heb ik een paar keer vermeld zien staan. Momentje....In het noordwesten van Portugal,net over de Spaanse grens in dorpje Moledo do Minho,weg nr. 13, Even ten zuiden van Porto, aan wegnr. 109(oude weg) net ten zuiden van het dorpje Esmoriz, en een paar km verderop aan dezelfde weg 109 tussen dorp Arada en Faradouro,ook lpg te tanken.In midden Portugal ten zuiden van Tomar, bij snelweg A23, net van de snelweg af,bij het dorp Torres Novas. Ook lpg.Omgeving Lissabon. Vanaf Lissabon naar het zuiden via de A2, Afrit Sesimbra, na enige kms'ook lpg.Algarve, bij begin van dorp Quelfes,ligt lpg station,die ook Duitste gasflessen vult.
Voor zover mijn informatie! Hopelijk krijg je meer info van anderen!
Groetjes, Ina
Geniet van het leven,het duurt maar zo even...