Ombouw dinette naar L-zit hymer 644

Heb je vragen over de (motor) techniek van je camper, stel dan hier je vraag.

Moderator: moderators

GuidoII
Vaste klant

Ombouw dinette naar L-zit hymer 644

Berichtdoor GuidoII op 11 aug 2011, 08:56

Hallo allemaal,

In onze zoektocht naar een geschikte camper stuitte wij op een Hymer 644G voorzien van een dinette.

Deze camper ziet er op het eerste gezicht (advertentie) goed uit, maar er zit een dinette in.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is deze om te bouwen naar een L-zit en waar ik moet zoeken naar zo'n bank?
Deze hymer komt uit 2000.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie
Met een vriendelijke groet

Bommes
Site Admin

Re: Ombouw dinette naar L-zit hymer 644

Berichtdoor Bommes op 12 aug 2011, 20:54

Beetje afhankelijk van wat er zich in die banken bevind moet dat wel lukken lijkt mij.
In een van de 2 banken in onze dinette ligt de water tank die kan ik dus niet verwijderen. (hymer b544 uit 97)
De andere bevat voor de helft de gas kast ook die kan niet compleet weg.
Maar volgens mij moet het een niet al te moeilijke ingreep zijn.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Techniek, Poi's, Internet onderweg, Navigatie, Accessoires inbouw, Zelfbouw, Vakantie foto's, Camper nieuws enz.

GuidoII
Vaste klant

Berichtdoor GuidoII op 12 aug 2011, 21:04

Met jou antwoord, op mijn vraag over de lengte van het hefbed, in mijn achterhoofd gaan we eerst van het weekend kijken bij een 524. En daar zit een L-zit in......
Ben zeer benieuwd!

Mocht de 524 niet worden dan staat er nog een 644G, met dinette, op het lijstje.

de Guust
Stamgast

Berichtdoor de Guust op 14 aug 2011, 00:42

ik ga dat in de toekomst ook een keer doen, nu nog niet maar heb het eens zitten bekijken, als je die bank los haalt en dan in de lengte langs de wand zet is het al bijna een L zit toch???
die gaskast kan je daar gewoon in verwerken, das nu ook, dus het zou niet al te ingewikkeld moeten zijn.
Afbeelding
onze site is helemaal vernieuwd

GuidoII
Vaste klant

Berichtdoor GuidoII op 14 aug 2011, 09:44

de Guust schreef:ik ga dat in de toekomst ook een keer doen, nu nog niet maar heb het eens zitten bekijken, als je die bank los haalt en dan in de lengte langs de wand zet is het al bijna een L zit toch???
die gaskast kan je daar gewoon in verwerken, das nu ook, dus het zou niet al te ingewikkeld moeten zijn.

Dat zou ook een optie kunnen zijn als een L-bank moeilijk te vinden is. Heb er ook al een gezien die de bank, die tegen de bestuurders stoel staat, had verwijderd. Vervolgens was de tafel met overgebleven bank wat naar voren verplaatst, zodat de bestuurders stoel gedraaid kon worden(moest dus wel een andere stoel in). De ontstane ruimte achter de bank kon gebruikt worden om bv een honde bench te plaatsen.

de Guust
Stamgast

Berichtdoor de Guust op 15 aug 2011, 04:35

ik heb coontact gehad met iemand die dat ook gedaan had, die dinette eruit en een L-bank ervan gemaakt, helaas ben ik dat email adres kwijt.

maar het hoeft niet zo moeilijk te zijn, bank eruit, tafel eruit, dan langs de kant de bank zetten, en een andere tafelpoot zetten met een groter blad erop.
het enige waarom ik een beeltje twijfel is het zeil, maar ook dat kan je vernieuwen.

volgens mij loopt het gewoon door onder de banken, maar hoe ziet het eruit als je die bank verwijders, die heft er wel 14 jaar op gestaan.

voorlopig laat ik het nog even zo, alhoewel wij de bestuurders stoel al wel draaibaar gemaakt hebben, nu kun je hem een kwartslag draaien en kan er iemand zittenm, die er dan toch een beetje bijhoort, zo is die stoel nog steeds bruikbaar, anders zit je er toch niet.
edaar zit dus gewoon een draaiplatteau onder.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
onze site is helemaal vernieuwd

Bommes
Site Admin

Berichtdoor Bommes op 15 aug 2011, 10:13

onze bestuurders stoel was/is al draaibaar, mar er zit eigenlijk nooit iemand in (behalve tijdens het rijden. :mlach: )

Maar goed wij zijn mar met zijn 2en, hebben ieder een bank van de dinette, en onze hond heeft de lange bank ter beschikking.
Ik zou dus geen andere indeling willen, vind zo een l-bank helemaal niets, onze laika had dat en we vonden het beide niet echt fijn.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Techniek, Poi's, Internet onderweg, Navigatie, Accessoires inbouw, Zelfbouw, Vakantie foto's, Camper nieuws enz.

GuidoII
Vaste klant

Berichtdoor GuidoII op 16 aug 2011, 22:01

Ik wil een L-zit omdat ik het zo zonde vind van de ruimte. Zoals je aangeeft gebruik je de bestuurders stoel niet. Ik vindt een bestuurders stoel beter zitten dan een bankje en daarom draai ik de stoel liever om zodat je die lekker kan gebruiken.

Keer terug naar campertechniek