Omkeuren van bestel naar camper of "groot" kenteken.

Voor al je opmerkingen, tips, meningen, ervaringen en andere camperzaken.
Heb je al eens gezocht op camperleven.nl?

Moderator: moderators

Kees
Vaste klant

Omkeuren van bestel naar camper of "groot" kenteken.

Berichtdoor Kees op 21 apr 2009, 22:13

Ik heb sinds kort een Iveco met afzet unit, ledig gewicht op kenteken is nu 1940 kg. Maar met de unit erop kom ik al gauw aan de 3300 kg. Nu ben ik aan het twijfelen tussen het omkeuren naar camper kenteken of naar lichte vrachtauto. Rijbewijs is geen bezwaar want ik heb B.C.D.E. Maar hoe zit het met bijv. het plaatsen van een tacho-graph enzo?

The houderschaps belasting is duidelijk lager voor een lichte vrachtauto en als camper gaat het totaal gewicht dusdanig omhoog dat van het zgn. Kwart-tarief nauwelijks de helft over blijft, nog maar te zwijgen van de omkeurings kosten (diesel toeslag en rest-BPM)

Bestaat het ¼ tarief nog wel? Moet men 3 maanden betalen en nog steeds voor 9 maanden kwijtschelding aanvragn?

De camper word maar 3 maanden in de zomer gebruikt en gaat dan weer in de stalling en word het kenteken geschorst.

Alle sugesties zijn welkom.

Kees
Iedereen heeft het recht op mijn mening.

Bommes
Site Admin

Re: Omkeuren van bestel naar camper of "groot" kenteken.

Berichtdoor Bommes op 21 apr 2009, 22:19

zo ie zo is een afzet unit nooit kwart tarief.
De auto er onder is gewoon bedrijfwagen en de unit is lading, hij is immer demontabel.
Het om keuren naar een hoger gewicht kan ik je geen zinnig antwoord op geven, misschien komt dat nog wel.
Overigens weet ik wel dat er van de iveco meerdere uitvoeringen zijn, dus max 3500 kg en max 4000kg en zelfs nog meer dacht ik.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Techniek, Poi's, Internet onderweg, Navigatie, Accessoires inbouw, Zelfbouw, Vakantie foto's, Camper nieuws enz.

jobbeknop
Stamgast

Re: Omkeuren van bestel naar camper of "groot" kenteken.

Berichtdoor jobbeknop op 22 apr 2009, 13:42

Op al je vragen weet ik geen zinnige antwoorden,
maar,
mocht je er een lichte vrachtwagen van maken, bedenk dan dat je niet harder als 80 mag.
Job, Brenda en Sara...... http://www.jobbeknop.mijnalbums.nl

Keer terug naar algemeen