gasvulnippel veilig ??????

Alle vragen en opmerkingen rondom gasinstallaties, zowel butaan, propaan als LPG. Kennis over o.a. dampgasinstallaties: www.abgcampertechniek.nl

Moderator: moderators

wingman01
Vaste klant

gasvulnippel veilig ??????

Berichtdoor wingman01 op 25 jun 2010, 10:47

goeiendag.
op diverse sites word geadverteert met gasvulnippels zodat je je gewone groene fles kunt vullen met lpg, er word een lang verhaal bij verteld dat het volkomen veilig zou zijn , en dat het onzin zou zijn een dure rode lpg fles te kopen, ik heb mijn twijfels over het hele verhaal, ik heb ooit ergens foto,s gezien van opengescheurde groene flessen die illegaal aan de pomp met lpg waren gevuld, hoe denken mijn collega camperaars hierover, en heeft iemand ervaring met die vulnippels.
m.v.g.

Louis
Goldwing en Camper forever.

m.v.g. Louis

jobbeknop
Stamgast

Re: gasvulnippel veilig ??????

Berichtdoor jobbeknop op 25 jun 2010, 23:08

Volgens mij is hierover al genoeg geschreven.....
Job, Brenda en Sara...... http://www.jobbeknop.mijnalbums.nl

wingman01
Vaste klant

Berichtdoor wingman01 op 26 jun 2010, 08:23

Dag Job, ja......ik lees van alles over rode groene, en grijze flessen, wel of niet op lpg, maar het gaat mij om de nippels die aangeboden worden, die zouden iets van 22.50€ moeten kosten , heel wat goedkoper dan een rode fles, en mijn vraag was of iemand ervaring met die nippels had.

m.v.g.

Louis

m.v.g. Louis

Wil van Hulst
Vaste klant

Berichtdoor Wil van Hulst op 26 jun 2010, 12:20

Vrienden,
Grijze, groen flessen zijn niet geschikt voor LPG. Een LPG-fles is speciaal ontwikkelt voor LPG, dit ivm met de oplopende druk die kan ontstaan. Een LPG-tank kan en mag ook maar tot 80% afgevuld worden, dit is niet voor niets.
Verder heeft de overheid geregeld dat LPG alleen maar voor tractie-doeleinden gebruikt mag worden, bij goedgekeurde flessen kan en mag het ook voor andere doeleinden( koken, kachel) gebruikt worden. Als u tankt met een speciale nippel (met bijvoorbeeld) een grijze tank (propaan) dan bent u en de leverancier (tankstation) in overtreding.
Nogmaals ik heb al twee keer de gevolgen gezien van een geëxplodeerde (verkeerde) tank, de rest zal ik u onthouden wat de gevolgen waren.
Nogmaals wil je wel LPG, gebruik dan goedgekeurde flessen, a. voor uw eigen veiligheid en voor een ander, b. indien er wat gebeurt zal de verzekering ook niet uitbetalen bij verkeerd gasgebruik.
Mocht u ook reizen in de winter, tank dan alleen puur propaan voor de winter ivm met mogelijkheid van bevriezen LPG. (LPG is nl. een mengsel van propaan / butaan).
Komt goed !!
Wil van Hulst

wingman01
Vaste klant

Berichtdoor wingman01 op 26 jun 2010, 22:50

ook hier Wil, dankje, gewoon even een dure , maar wel veilig onderweg.

m.v.g. Louis

piaggio25
Cafe-verkenner

Berichtdoor piaggio25 op 10 jul 2010, 16:51

Ik heb zo'n nippel gekocht van marktplaats en ik vul er iedere fles mee, de groene en de grijze, grote en kleine.
Gaat perfect, even lezen wat er in mag, en vullen maar, 5 euro zit een fles vol!!! :mflip:

la vie en rose
Vaste klant

Berichtdoor la vie en rose op 10 jul 2010, 21:37

Tja, tot het een keer verkeerd gaat natuurlijk: bijvoorbeeld bij de huidige temperaturen!!!
Sterkte!
La vie en rose

Hagasan
Vaste klant

Berichtdoor Hagasan op 16 aug 2010, 23:32

piaggio25 schreef:Ik heb zo'n nippel gekocht van marktplaats en ik vul er iedere fles mee, de groene en de grijze, grote en kleine.
Gaat perfect, even lezen wat er in mag, en vullen maar, 5 euro zit een fles vol!!! :mflip:

Uw leven heeft blijkbaar de waarde van vijf euro?

Waarom denk je dat een LPG fles een 80% stop heeft :???: omdat het wel eens fout kan gaan :bang:
Waarom kopen mensen een dure camper en gaan zij willens en wetens het risico lopen dat het ding afbrand! :bang: :bang:
Het feit dat er figuren zijn die het niet erg vinden blijkbaar als de familie afikt als het onverhoopt weer eens misgaat :bang: :bang:
Het is allen triest dat je op deze manier "naar ik mag hopen onbewust" beslist over een ander zijn leven :bang:
Kennen jullie het bestaan van die vuurwerk reclames JE BENT EEN RUND ALS JE MET VUURWERK STUNT

TUSSEN DE 35 EN 100.00 EURO KOST EEN CAMPER NIEUW EN WE ZIJN TE KNIERTERIG OM EEN GOEDE GOED GEKEURDE GAS INSTALATIE TE KOPEN :bang: :bang: :mgl:
Ik en ik denk met mij vele anderen mag hopen dat hier op de één of andere manier snel een eind aan gemaakt wordtdoor middel van keuringen ofzo iets.
Echt ik wordt hier zo misselijk van je zal er maar naast staan :shock: :bang: :bang:

Grtjs Hagasan
Die weet wat een veilige lpg instalatie kost .
Wij zijn geen camperraars, wij zijn mensen met een camper ;-)

Hagasan
Vaste klant

Berichtdoor Hagasan op 16 aug 2010, 23:34

piaggio25 schreef:Ik heb zo'n nippel gekocht van marktplaats en ik vul er iedere fles mee, de groene en de grijze, grote en kleine.

Geef ff je kenteken dan weet ik dat ik 200 meter verder moet gaan staan
Wij zijn geen camperraars, wij zijn mensen met een camper ;-)

wingman01
Vaste klant

Berichtdoor wingman01 op 18 aug 2010, 09:48

ik ben het met Hagasan eens, na alles goed gelezen te hebben ben ik ok maar volledig afgestapt van het idee om zo,n nippel aan te schaffen, het LEEK een goed idee, en zo word het ntuurlijk ook gepresenteert, maar bij nader inzien , en info inwinnen, lijkt het een slecht idee, maar het punt is wel dat velen onder ons die nergens vanaf weten toch spullen kopen die niet deugen , of waaraan een risico verbonden zijn, en meestal word die aankoop in goede overtuiging gedaan, juist omdat de mensen de risico,s niet onderkennen, t,s ook altijd zo dat ze zich een hoedje schrikken alsiemand die het WEL weet ze met de neus op de feiten drukt, maarrrrrrrrrrrrr.....................er zijn er natuurlijk ook waar je maar het beste ver uit de buurt blijft omdat die toch alles beter weten en denken dat het niet zo,n vaart zal lopen , ik heb gelezen en ben wijzer geworden .

m.v.g. Louis

Volgende

Keer terug naar van gasfles tot gasverbruiker